Lizdeikos gimnazijos moksleiviai išbandė „Transporto logistikos roges“ ir susipažino su Vilniaus kolegija

#suVIKOpavyko

2024 m. lapkričio 20 d. Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje vyko tradicinis renginys „Tyrėjo diena“, skirtas moksleivių pažintinėms ir komunikacinėms kompetencijoms ugdyti bei integruotam ir patirtimi grįstam mokymuisi skatinti.

Renginyje dalyvavo ir Vilniaus kolegijos Statybos fakulteto Verslo ir viešosios vadybos katedros dėstytojai Aurelijus Vaškys ir Aušra Špuraitė. Jie gimnazijos moksleiviams vedė interaktyvius užsiėmimus, pristatė transporto vadybininko darbą bei atsakomybes, aptarė tarptautinės prekybos ypatumus. Mokiniams buvo pateikta praktinių pavyzdžių, rodančių, kokių skirtumų esama importuojant prekes iš Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių.

Renginio dalyviams buvo pademonstruota, kaip veikia Lietuvos Respublikos integruoto tarifo (toliau – LITAR) sistema, kurioje galima surasti informaciją apie ES muitus, nacionalinius mokesčius, importo ir eksporto draudimus bei apribojimus. Tada moksleiviai, remdamiesi LITAR sistema, turėjo apskaičiuoti importo muito dydį pagal pateiktą importuojamų prekių pavyzdį.

„Tyrėjo dienos“ renginyje dalyvaujantys moksleiviai taip pat buvo supažindinti su sąnaudų skaičiavimo metodika ir vertinimu, o po pristatymo turėjo atlikti praktines užduotis – parinkti ekonomiškiausią keliavimo būdą iš Radviliškio į Vilnių (arba Klaipėdą) lengvuoju automobiliu, traukiniu ar autobusu.

Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje vykusiame renginyje Vilniaus kolegijos atstovai pristatė moksleiviams Vilniaus kolegiją ir jos siūlomas studijų programas.

Moksleiviams ši diena suteikė unikalią galimybę įgyti žinių, svarbių ne tik mokykloje, bet ir realiame gyvenime: praktinės užduotys skatino mokinių kritinį mąstymą, gebėjimą analizuoti situacijas bei vertinti sprendimų ekonominį pagrįstumą. Visa tai – vertinga patirtis, reikalinga tiek studijuojant, tiek kuriant būsimą karjerą.

„Tyrėjo diena“ – puikus pavyzdys, kaip bendradarbiavimas tarp mokslo ir švietimo institucijų gali prisidėti prie moksleivių ateities formavimo ir įkvėpti jaunuolius siekti aukštesnių tikslų.