Milijoninės įmonės skyriaus vadovas R. Jurkevičius įvardijo, kaip tapti sėkmingu
Išsiskirti ir tapti paklausiu darbo rinkoje nėra lengvas uždavinys, visgi, įmanomas. Pasak milijoninį pelną nešančios ir visame pasaulyje dėl savo kuriamo turinio žinomos „Bored Panda“ įmonės Vaizdo įrašų skyriaus vadovo Roko Jurkevičiaus, priėmimą į darbą garantuoja karjeros aplankas, o ne motyvacinis laiškas. Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos (VTDK) Medijų dizaino alumnas papasakojo ne tik apie savo karjerą, bet ir davė patarimų, kaip užkopti sėkmingos karjeros laiptais.
Jei „Facebook“ neseniai atkreipėte dėmesį į vaizdo įrašus, kuriuose rodoma, kaip buitiniais dalykais pasilengvinti sau gyvenimą, kaip gyvūnai išgyvena karantiną ar kitas šmaikštus turinys, didelis šansas, kad tai buvo tarptautinį pripažinimą pelniusios lietuvių įmonės kūrinys. „Bored Panda“ per 10 metų prasiskynė kelią į ne vieno, o gerokai daugiau milijonų auditoriją, o jų Vaizdo įrašų skyriui ir projektui „Crafty Panda“ vadovauja VTDK absolventas R. Jurkevičius.
Baigėte Multimedijos dizainą, kada ir kaip ėmėte domėtis vaizdo įrašų sritimi?
Šia sritimi pradėjau domėtis gana vėlai – būdamas 22 metų. Tuo metu buvau metęs Filosofijos bakalauro studijas Vilniaus Universitete ir išvažiavęs „ieškoti savęs“ į Indoneziją. Vykau ten, nes buvau gavęs vienerių metų stipendiją studijoms.
Kelionei buvau nusipirkęs pirmąją paprastutę kelioninę kamerą su filmavimo funkcija – Pentax wg3. Nufilmavęs pirmuosius įspūdžius, norėjau juos sumontuoti į vientisą vaizdo klipą, kuris galėtų mano patirtį draugams ir tėvams perteikti geriau nei fotografijos. Niekada to nebuvau daręs, tad atsidariau klasikinį „Windows Movie Maker“ ir pradėjau nufilmuotus klipukus dėlioti į vientisesnę istoriją. Proceso metu pastebėjau, kaip man patinka tai daryti: ieškoti semantinių reikšmių tarp atsitiktinių vaizdų, juos jungti į bendrą chronologiją ir visa tai pritaikyti mėgstamos muzikos ritmui. Jaučiausi kaip turėdamas super galių, nes galėjau atsukti laiką atgal, pagreitinti ar ištrinti nepatikusius, netikusius kadrus. Baigęs savo pirmąjį vaizdo įrašą, buvau juo labai patenkintas. Pamaniau, kad man visai patiko ši veikla, o nieko apie ją nesuprasdamas, sukūriau kažką įdomaus. Mane sudomino galimi rezultatai, jei šios srities pagrindų išmokčiau daugiau. Ši mintis pastiprėjo sumontavus dar porą vaizdo įrašų, tad grįžęs į Lietuvą puoliau domėtis, kur galima studijuoti montažą ir taip radau VTDK Multimedijos dizaino studijas.
Kaip įsidarbinote „Bored Panda“?
Antrame kurse ieškojau įmonės, kurioje galėčiau atlikti praktiką. Žinojau, kad nenorėčiau dirbti televizijoje, o reklamai ir kinui dar nebuvau subrendęs. Tačiau turėjau viziją, kad norėčiau kurti internetinius vaizdo įrašus. Tuo metu galvojau, kad Lietuvoje internetinio vaizdo montažo specialisto darbą visu etatu būtų galima rasti tik žiniasklaidos portaluose. Visgi situacija pakrypo netikėta linkme. Vieną vakarą, kuomet padėjau draugui kurti spektaklio vizualizacijas, gavau skambutį iš pažįstamo, kuris pasakė girdėjęs, kad studijuoju kažką, susijusį su vaizdo montažu, ir paklausė, ar nepažįstu ko nors, kas norėtų dirbti „Bored Panda“ ir kurti internetinius vaizdo klipus. Jam atsakiau, kad pažįstu – save.
Kaip atrodo Jūsų darbo diena dabartinėje darbovietėje? Ties kuo dirbate, ką darote?
Darbo diena skiriasi nuo tam tikrų periodų ar etapų, kuriuose yra projektai, ir, be abejo, nuo savaitės dienos. Šiuo metu esame stipraus augimo laikotarpyje, tad tenka nemažai laiko praleisti susirinkimuose, kurių metu kuriami ateities planai. Taip pat šiuo metu kuriame dar vieną „Youtube“ kanalą, tad vyksta daug pasirengimo darbų: nuo logotipo kūrimo, komandos komplektavimo iki aktorių atrankos ir patalpų paruošimų būsimiems filmavimams. Taip pat įrenginėjame naujas studijas, tad tenka apžiūrėti ir įvertinti galimai tinkamas patalpas, o jas pasitvirtinus, dalyvauju studijos plano įgyvendinimo procese.
Taip pat nemažai laiko leidžiu peržiūrėdamas ir tvirtindamas filmavimams siūlomas idėjas „Crafty Panda“ projektui. Vėliau komentuoju mūsų komandų jau sukurtus vaizdo įrašus, galutinius rezultatus bei suteikiu grįžtamąjį ryšį juos kūrusiems režisieriams.
Papasakokite apie „Bored Panda֧“ ir jos kuriamą turinį.
„Bored Panda“ yra internetinis naujienų įvairiomis, dažniausiai pozityviomis ir įkvepiančiomis temomis, puslapis. Puslapis, prasidėjęs kaip blogas apie meną, gyvuoja jau 10 metų, tad per šį laiką prasiplėtė ir temų horizontas.
Nors žmonės „Bored Panda“ geriausiai žino iš populiarių straipsnių, pati kompanija yra daugiau nei tai – ji plečiasi kuriant vaizdo klipų projektus. Turime tokius sėkmingai augančius į „Youtube“ orientuotus kanalus kaip: žmonių istorijas animaciniu stiliumi pasakojantį „Dear Diary”, turinį patiems mažiausiems pristatantį „Little Panda”, DIY (do it yourself) (angl. pasidaryk pats – aut. past.) turinį kuriantį „Crafty Panda“. Plėtojame ir „Facebook“ puslapius: „Bored Panda Art“, „De Milked“ ir kitus nišinius kanalus. Taip pat šiuo metu kuriame naują projektą, pavadinimu „Kaboom“, ir planuose yra kanalas, skirtas moterų auditorijai, apie grožio ir sveikatos patarimus.
Kaip manote, kas (kokios savybės, gebėjimai) padeda siekti aukštumų karjeroje?
Pirma, padeda darymas tai, kas patinka. Tai svarbu dėl to, kad dirbant tai, ką mėgsti, galima tam skirti daug daugiau valandų per dieną nei darant nepatinkančius dalykus. Antra, prie sėkmės prisideda ambicija ir sunkus darbas. Manau, labai svarbus dalykas yra „extra mile“ (liet. papildoma mylia – aut. red.), reiškianti, kad reikia padaryti viena mylia daugiau, nei tavęs prašė ar nei kiti padarė, nei pats norėjai. Tas papildomas atstumas visada priduos išskirtinumo ir augins. Jei visada vadovaujiesi „extra mile“, žingsnis po žingsnio atsiduri šviesmečiais toliau nei būtum to nedaręs.
Trečia, taip pat svarbu aiškus tikslų nusistatymas ir bent preliminarus įsivaizdavimas, kaip juos pasiekti. Ketvirta, pasiekti aukštumų padeda ir kantrybė, nes karjera neatsitinka per naktį: jai užauginti reikia ne vienerių metų. Penkta, buvimas komandos žaidėju. Vienam jokiais būdais nepavyks pasiekti to, ko gali pasiekti komandoje.
Ką pasakytumėte studentams ir alumnams, kurie vis dar neranda tinkamos darbo vietos ar abejoja dėl pasirinktos specialybės?
Jei žmogui yra 18-22 metai ir jis abejoja savo pasirinkimais, tai yra natūrali būsena, nes bent mano patirtis rodo, kad daugiau žmonių abejoja savo pasirinkimas nei neabejoja. Tačiau bet kuriuo atveju reikia naudotis proga pasiimti iš esamos situacijos maksimaliai naudos, nes niekada nežinai, kada kokios informacijos gali prireikti.
Tiems, kas neranda tinkamos darbo vietos, patariu pildyti savo karjeros aplanką, užsiimti įvairiais, net ir neapmokamais, projektais, plėsti savo galimybes, tam išnaudokite kolegijos praktines užduotis, kadangi pradėjus dirbti laiko „pakūrybinti” tikrai liks nedaug. Aš esu peržiūrėjęs virš tūkstančio aplikacijų į darbą ir galiu pasakyti tik viena: motyvacinis laiškas nepadės, jei negalite parodyti realių darbų. Juk natūraliai renkiesi tą kandidatą, kuris turi ką parodyti, o ne tą, kuris motyvaciniame laiške išreiškia tik norą ką nors daryti. Mano manymu, jei noras yra didelis, darbų aplankas turėtų tai atspindėti. Ir aš kalbu ne būtinai apie užsakymus, namuose galite susigalvoti bet kokį projektą, pavyzdžiui, kaip reklamuosite kad ir pieno pakelį šaldytuve: parašykite tam scenarijų ir nufilmuokite. Taip pat puiki galimybė yra praktinės užduotys, kurias duoda kolegija. Jei jas atliktumėte maksimaliai, ne tik gautumėte 10, bet ir puikų darbą į savo karjeros aplanką įsidėtumėte. Pastarasis simbolizuoja jūsų nusiteikimo rimtumą, jūsų sugebėjimų lygį, jūsų kūrybiškumą ir supratimą, apie tai, kas yra išbaigtas produktas. Ieškant specialisto į kūrybinę vietą, pirmas dalykas, į ką yra žiūrima – karjeros aplankas, tada gyvenimo aprašymas, o jei yra noro ar laiko – motyvacinis laiškas.
Kalbant apie pačios specialybės perspektyvas, mano akimis, darbo tikrai turėsite. Kūrybinės industrijos yra sparčiai auganti sfera ir profesionalų visada reikia daugiau.
Prisiminkime studijų laikus: ką Jums davė VTDK?
Studijos VTDK davė labai gerus pagrindus augimui. Nors ir mano tikslas buvo išmokti kurti kokybiškus vaizdo įrašus, labai daug davė pirmame kurse studijuoti piešimo, kompozicijos, spalvotyros pagrindai. Taip pat daug davė ir praktinės užduotys, kurias reikėjo atlikti vienam ir su grupiokais. Mano akimis, praktinės užduotys yra repeticijos, kurios simuliuoja darbo aplinką: gauni užsakymą (užduotį), duodamas apibrėžtas laiko tarpas, formuojama komanda, atliekama užduotis ir po to vyksta pristatymas užsakovui (dėstytojui), kuris tave vertina.
Kolegijoje taip pat susipažinau su puikiais dirbančiais ir studijuojančiais žmonėmis.