Dizaino ir Technikos fakultetų rūmuose (Olandų g. 16) II aukšto koridoriuje atidaryta Fotografijos technologijos studijų programos alumnio Niko Morozovo fotografijų paroda „GRAN KANARIJA. ŽEMYNAS MINIATIŪROJE“.
Atostogaudamas Nikas pavargo nuo turistinių miestelių ir paplūdimių, tad ėmė ieškoti kitokios salos pusės. Kuo ši vietovė ypatinga? Tai juokingai mažas žemės lopinėlis, kuriame telpa viskas: smėlėta dykuma, vandenynas, pušynai, smailūs kalnai, jaukūs kaimeliai ir dar daugybė kitko.
Fotografuodamas kalnus autorius patyrė reportažinio peizažo iššūkius: kalnuose kartais pūsdavo ledinis vėjas ar net pasirodydavo sniegas, o vilkint vien marškinėlius, drebančiomis rankomis gaudyti kadrus, kol dar yra šviesa, būdavo sunku. Saulei nusileidus – viskas tapdavo dar sudėtingiau: kol grįždavo iki automobilio, dažnai jau nebejausdavo pirštų. O kitą rytą – vėl viskas iš naujo.
Kalnai autoriui buvo naujovė plačiąja prasme. Kaip vilnietis jis pratęs prie kalvų, tačiau tikri kalnai visuomet atima žadą savo nesuvokiamu mastu. Nuotraukoms jis tikslingai simbolikos neieškojo, vis dėlto ne vienas žiūrovas (paroda rodoma ne pirmą kartą, o darbai buvo publikuoti ir spaudoje) kalnų keterose ir augančiuose medžiuose įžvelgė drakono ar kitokio roplio nugarą.
Jei galėtų fotografuoti bet kuriuos pasaulio kalnus, Nikas be abejonės, pasirinktų Josemičio Nacionalinį parką JAV. Tai išskirtinė vieta tiek vizualiai, tiek kultūriškai – ją įamžino jo mylimas fotografas Anselis Adamsas, be to visai neseniai ji buvo ir „Apple“ operacinės sistemos užsklandose. Šios serijos kūrimo metu autorių įkvėpė senoji peizažo fotografija, ypač jau minėto A. Adamso darbai. Pašalinus spalvas ir padidinus kontrastą, nuotraukose ryškiau atsiskleidžia gamtos objektų geometrija, monumentalumas, o kartais net atsiranda abstrakcija. Kodėl fotografijose nėra žmonių? Tai – sąmoningas pasirinkimas. Žmogų į peizažą fotografas įtraukia retai – dažniausiai tik kaip antraplanį, mastelio ar kontrapunkto elementą.
Ką fotografas patartų pirmą kartą fotografuojančiam kalnus?
- Laukti šviesos – vos per kelias minutes scena gali pasikeisti neatpažįstamai.
- Eksperimentuoti su židinio nuotoliu ir drąsiai naudoti ilgesnio židinio objektyvą.
- Ir svarbiausia – tinkamai, šiltai rengtis, nes kalnuose temperatūra gali keistis radikaliai.
Parodos kuratorė – Dizaino fakulteto lektorė Rasa Valujavičienė.




