„Lietuvos geležinkelių“ atstovas V. Misevičius: „Rail Baltica“ projektas suteikia galimybes studentams

Geležinkelio rinka Lietuvoje keičiasi. Tam didelės įtakos turėjo „Rail Baltica“ bei teisiniai pokyčiai, suteikę galimybes į Lietuvos rinką ateiti konkuruojančioms kompanijoms. Keičiantis rinkai, natūralu, kad keičiasi ir joje dirbančių darbuotojų paklausa. Apie tai, kokių žmonių stygius juntamas, pasakoja „Lietuvos geležinkelių“ Talentų valdymo skyriaus vadovas Vaidotas Misevičius.

Ar geležinkelio srityje juntamas specialistų trūkumas? Kokių?

Su „Rail Baltica“ statybomis darbuotojų poreikis augs. Reikės daugiau projektų vadovų, inžinierių ir žmonių, kurie gali prižiūrėti, planuoti ir valdyti bendrastatybinius projektus. Žinoma, pats didžiausias reikalingų darbuotojų pikas bus, kai vyks „Rail Baltica“ projekto vystymas, po to jis mažės. Bet kur tikrai matome didžiulį privalumą tiems, kurie stoja mokytis dabar ir planuoja savo karjerą susieti su technologiniais, inžineriniais mokslais – galimybė 2-3 metus dirbti su projektais, kurių analogų Lietuvoje turbūt nebuvo ir nebebus. Taip jie įgys beprotiškai gerą ir rimtą patirtį, kurią tikrai bus galima panaudoti bet kuriame sektoriuje: statybose, transporte ar bet kuriame kitame.

20200709 0156„Lietuvos geležinkelių“ Talentų valdymo skyriaus vadovas Vaidotas Misevičius sako sveikinimo kalbą VTDK diplomų įteikimų metu / J. Rozovskij nuotr.

Kokiomis savybėmis pasižyminčių darbuotojų reikia „Lietuvos geležinkeliams“?

Pagal tai, į ką dabar labiausiai orientuojamės, jaučiama darbuotojų su kritiniu mąstymu paklausa. „Lietuvos geležinkeliams“ iš specialistų reikia gebėjimo analizuoti – didžiuliuose duomenų masyvuose surasti būtent tą perliuką, kuris parodys tam tikras rizikas, tendencijas ar galimybes. Taip pat reikia žmonių, kurie yra labai žingeidūs, geba dirbti su šiuolaikinėmis informacinėmis sistemomis, būti kūrybingais ir turi noro siekti rezultato bei dirbti.

Mes paskutiniu metu labai orientuojamės ne į patį darbo darymą, bet į konkretų rezultatą ir žmogaus sukuriamą pridėtinę vertę. Tos investicijos ir tie sprendimai, kuriuos mes šiandien darome, turi dešimtmečius apimančią liekamąją vertę visuomenei. Pažiūrėkite, tie patys bėgiai, kurie buvo nutiesti prieš 20-40 metų, jie vis dar yra mūsų kasdienybėje.

Kaip jūs manote, kodėl jaunimas nėra suinteresuotas studijuoti su geležinkeliu susijusias specialybes?

Manau, didžiausias trukdis, kodėl pastaruoju metu turėjome nedidelį susidomėjimą geležinkelio srities pozicijomis, – abejonė, kas nutiks, jei nerasiu darbo geležinkely. Tačiau galimybės šioje srityje tikrai labai didelės. „Lietuvos geležinkeliai“ tarptautiškėja: atidarėme savo atstovybę Lenkijoje, netrukus tai padarysime ir Latvijoje. Kol kas šiose atstovybėse bus vykdoma daugiau komercinė, ekspedicinė veikla, bet planuojame užsiimti ir technologiniu pervežimo verslu, kas reiškia, kad mums reikės kvalifikuotų žmonių, kurie galėtų dirbti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Kitaip tariant, atsiranda tarptautinės karjeros galimybės, kur ir įgytos žinios, ir gerbūvis gali būti visai kitokie.

traukiniu eismo valdymasTraukinių eismo valdymas / VTDK nuotr.

Papasakokite daugiau apie geležinkelio rinką: kokios dabar vyrauja tendencijos?

Pirmas dalykas, ta pati „Rail Baltica“֧: supraskime, kad tai nėra tik keleivių pervežimas, ja jau vyksta krovinių transportavimas. Planuojama greitu metu pabaigti šio projekto atšaką iki Kauno intermodalinio terminalo, kas reikš, kad krovinių pervežimas iš Lietuvos į visą Europą vyks be perkėlimo ant kitų riedmenų, o tai suteiks dideles galimybes.

Vėlgi, pernai metais įgyvendintas trečiasis geležinkelio dokumentų paketas, atskyręs infrastruktūrą nuo verslo, suteikė pakankamai dideles galimybes į Lietuvos rinką ateiti konkuruojančioms kompanijoms. Tam tikros įmonės jau ruošiasi pas mus vykdyti veiklą ne tik europinėje, bet ir mūsų dabartinėje vėžėse. Tad kuo toliau, tuo labiau mes globalizuojamės. Žinoma, konkurencija mums, kaip „Lietuvos geležinkeliams“, didėja, bet tuo pačiu galimybių žmonėms, kurie yra pabaigę studijas ir nori dirbti šiame versle, irgi daugėja.

Ką galėtumėte pasakyti apie kolegijoje ruošiamus specialistus?

Aš galiu pasakyti tai, kad net 17 procentų visų šiandien dienai dirbančių „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų yra pabaigę šią ugdymo įstaigą ir tikrai labai sėkmingai dirba.

traukinio valdymasTraukinio valdymo simuliacija / VTDK nuotr.

Antras dalykas, kolegiją pabaigę studentai turi vieną didžiulį privalumą – labai gerus praktinius įgūdžius. Aš labai norėčiau, kad toks specialistų rengimas išliktų ir toliau, nes dėl to mums nereikia investuoti į papildomą kolegijos absolventų apmokymą.

Žinoma, iki tokio parengimo nueitas tam tikras kelias: su kolegija tikrai daug dirbome ir kalbėjomės, kaip stiprinti praktinę dalį. Šiandien, kai su tiekėjais deramės dėl naujos įrangos pirkimų, visuomet prašome, kad jie pagalvotų, ką jų įmonė galėtų suteikti aukštajai mokyklai tam, kad padėtų geriau ruošti būsimus specialistus.

Taip pat aš kolegijos absolventuose vertinu tai, kad jie būna labai motyvuoti dirbti ir pakankamai sėkmingai daro karjerą „Lietuvos geležinkeliuose“. Vėlgi, geležinkeliai nėra IT ar finansų sektoriaus bendrovė, kuriose karjera daroma labai greitai – per pusę metų ar metus žmogus pakeičia užimamas pareigos. Čia laiko reikia truputėlį daugiau tam, kad būtų įgyta reikalinga patirtis ir žinios. Geležinkelio verslas yra susijęs su labai didelėmis rizikomis, kurios gali kainuoti labai brangiai, todėl norisi, kad jų nebūtų. Tad žmogus į kitą karjeros laiptelį gali kilti tik tada, kai tikrai labai gerai įsisavina specifines žinias, moka suvaldyti rizikas, žino, kaip užtikrinti saugumą, kas ir yra mūsų svarbiausias prioritetas. Nors karjera gali būti lėtesnė, ji yra labai nuosekli ir užtikrinta. Jei žmogus toje srityje yra stiprus, domisi, nuolatos tobulinasi, jis turi užtikrintą darbo vietą bei užmokestį. Juolab, kad mes tarptautiškėjame ir darbo užmokesčiai atitinka Lietuvos, o kai kurie – ir Europos darbo rinkas.

Nori įgyti perspektyvią profesiją? Tapk Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos studentu jau dabar. Daugiau informacijos rasi paspaudęs čia.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Toliau naršydami arba paspausdami mygtuką „Sutinku“ sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos
SUTINKU