Naujiena VTDK – Lietuvoje analogų neturintys simuliatoriai

Naujiena VTDK – Lietuvoje analogų neturintys simuliatoriai

Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos (VTDK) mokiniai ir studentai nuo šiol galės dirbti su analogijų Lietuvoje bei galimai net Baltijos valstybėse neturinčiais simuliatoriais, skirtais įvaldyti geležinkelio transporto įgūdžius.

Kolegijos Profesinio mokymo skyriuje, įsikūrusiame Vilniaus Senamiestyje, jau kuris laikas puikuojasi viena moderniausių įrangų, skirtų VTDK akademinės bendruomenės nariams, kurių interesų laukas siejasi su geležinkelio eismo valdymu, maršruto rengimu ar geležinkelio eksploatavimu.

Kaip pasakoja profesijos mokytojas Julius Gaidys, laikui bėgant rinka parodė, kad yra specialistų, galinčių valdyti iš karto keletą riedmenų, paklausa. Todėl, bendradarbiaujant su „Lietuvos geležinkelių“ specialistais, buvo parengta techninė užduotis naujos kartos simuliatoriui, leisiančiam įgyti ne tik mašinisto teises, atlikti sertifikavimo mokymus jau su įvairių rūšių riedmenimis, bet ir mokyti keletą mašinistų vienu metu.

125346310 1915482601928107 6378526525833903799 oSimuliatorius / „SIM Factor“ nuotr.

„Švietimo įstaigos Lietuvoje turi mokymo simuliatorius, skirtus valdyti sunkiasvorei automobilių technikai, lavinti aviacijos ar suvirinimo įgūdžius. Na, mūsų simuliatorius skirtas geležinkelio srities specialistams, todėl tikrai nesu girdėjęs, kad kas turėtų panašią įrangą mokymo tikslams. Kažkas panašaus arčiausiai turbūt yra Prancūzijoje, SNCF geležinkelio mokymo centre“, – pasakoja J. Gaidys.

Pranašūs darbo rinkoje

Šie simuliatoriai turi ne vieną pranašumą darbo rinkoje. Pirmasis jų, itin žavintis darbdavius – suprogramuoti bene visi geležinkelio tinklai, besitęsiantys per Lietuvą beveik 900 km. Šie skaitmeniniai geležinkelio ruožai ir stotys atkuriami kompiuterine 3D grafika, dėl to jie primena realius ne tik savo technine specifika, bet ir išvaizda. Šis aspektas, anot profesijos mokytojo, leidžia parengti universalius transporto specialistus, kadangi imituojamos įvairios valdymo ir darbų organizavimo situacijos.

Ugdyti universalumą padeda ir tai, kad simuliatoriai gali tapti penkiais lokomotyvais: 2М62М, TEM TMX serijų šilumvežiais bei EJ575, Pesa 730ML serijų elektriniais ir dyzeliniais traukiniais.

125253568 1915482591928108 8421705466071681087 oSimuliatorius / „SIM Factor“ nuotr.

„Mes galime vienu metu visoje klasėje mokytis valdyti tą patį traukinį arba penkioms darbo vietoms pritaikyti visus penkis lokomotyvus ir vienu metu lavinti skirtingus studentų, moksleivių įgūdžius. Dėl to vienu metu galima rengti skirtingų traukinių tipų mašinistus, taip užtikrinant didesnį jų universalumą darbo rinkoje“, – teigia J. Gaidys.

Be to, mokytojas ar dėstytojas galės stebėti bei valdyti visus simuliatorius vienoje sistemoje. Tam įrengta mokymų vadovavimo programa, kurioje galima valdyti orus, geležinkelių eismo reguliavimo sistemą ir stebėti visas penkias virtualias traukos transporto priemones.

Simuliatoriaus universalumas: nuo bendrinių žinių iki veiksmų gaisro metu

Treniruoklis yra skirtas užtikrinti bendrą geležinkelių eismo saugumą ir sušvelninti geležinkelio avarijų padarinius, taip pat pagerinti ekonominius parametrus, susijusius su geležinkelių sistemos veikimu. Dirbant su šiuo simuliatoriumi, įgyjamos reikalingos praktinės žinios, būtinos siekiant teisingai ir saugiai valdyti įvairių konfigūracijų traukinius bet kokiomis sąlygomis. Taip pat yra formuojami praktiniai įgūdžiai, reaguojant į netipinius incidentus ar galimus pavojus.

IMG 1646VTDK Profesinio mokymo skyriaus komanda / VTDK nuotr.

Įdomu tai, kad treniruoklyje įdiegti įvairūs nelaimingų atsitikimų scenarijai, įskaitant lokomotyvų, sąstato avarinius eismo įvykius ar įvairių tipų gaisrus bei jų gesinimo simuliatorių. Studentai bei moksleiviai, pasitelkę treniruoklius, išmoks, kaip elgtis avarijų ar gedimų metu, ekonomiško valdymo, mažinant energijos sąnaudas, pokalbių reglamento ir ryšio palaikymo per radijo ryšio priemones su kitais geležinkelio eismo dalyviais.

---

Sektorinio praktinio mokymo centras įrengiamas pagal projektą „Geležinkelio transporto specialistų rengimo sektorinio praktinio mokymo centro plėtra“, projekto kodas Nr. 09.1.2-CPVA-V-721-04-0003. Projektas finansuojamas Europos Regioninės Plėtros fondo lėšomis pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonę Nr. 09.1.2-CPVA-V-721 „Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra“.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. Cookies). Toliau naršydami arba paspausdami mygtuką „Sutinku“ sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos
SUTINKU